Verjaardag

Jongste zoon was dinsdag jarig... Hieperdepiep Hoera! Eindelijk!

Na 2 weken aftellen en iedere morgen de vraag: 'Ben ik nu jarig?', is die speciale dag aangebroken!
4 volledige levensjaren in ons midden! Dat begint al te tellen. Niet meer de kleine 3-jarige die alles goed vindt, maar al een knaapje met een eigen willetje. Een sterk eigen willetje... gelukkig. Kan hem nog goed van pas komen later.
Maar dus de verjaardag.. en de cupcakes. Bakken. Daar laat mijn mama-skills het toch wat afweten.

Het begon allemaal op zondag. Nog snel naar de winkel voor eieren en boter, de cupcake-mix had ik nog in huis. Bij buitenkomst van de winkel bedenk ik mij dat ik niet naar de vormpjes gekeken heb, maar geen nood, dacht dat ik er nog wel een aantal met minions en voetballen op had liggen. Terug naar binnen gaan was geen optie want had mijn kasticket niet genomen, en kon dus niet bewijzen dat ik de producten al had betaald. En om al mijn boodschappen op de fiets achter te laten, dat durfde ik ook niet. Je weet maar nooit wie er eieren, boter, snoep en dinosauruskoeken kan gebruiken. Dus dan maar zo. 
Inderdaad had ik thuis nog wel verschillende soorten vormpjes liggen, dus dat probleem was al van de baan, maar naar versiering voor op de cupcakes had ik natuurlijk ook niet gekeken. Oeps... 
Gelukkig vond ik achter in de kast wat kleurstof, dus kon ik de cupcakes een vrolijk kleurtje geven. Chance dat de zoon regenboogcupcakes wou. Check! 
En dan maar beginnen aan de baksels...  klutsen, kloppen, met hulp van beide zoons, wat blauw erbij, wat vingers van oudste zoon uit het beslag vissen met de belofte dat hij mijn keukengerei mag aflikken, en de cakes de oven in. Beslag nr. 2 kloppen, rood deze keer, keukengerei halverwege mijn werk nogmaals afwassen aangezien oudste zoon er deze keer met zijn tong had aangezeten, blauw uithalen, rood verdelen en inschuiven en starten met groen. Kloppen, vingers tikken, afwassen, rood uithalen en groen inzetten, alles opruimen, groen uithalen, laten afkoelen, en we waren ettelijke uren verder. Nog een folieke errond... Oef gelukt! 

Maandagavond, na een lange werkdag, moest ik nog even de laatste hand leggen aan de cupcakes. Ze zagen er toch maar kaal uit, mijn regenboogcakejes... snel in de snoepkast gedoken en gelukkig vond ik nog een assortimentje Jelly Beans en gummybeertjes, vrolijke kleurtjes inclusief. Met wat suikerwater op ieder cakeje een trofee geplakt, et voila, ziet er best goed uit! 
Hopelijk vinden de kleuters in de klas dit ook... 
Toch, schouderklopje voor mezelf voor vindingrijkheid en originaliteit! 

Iedere verjaardag opnieuw neem ik me voor om echte cupcake kunstwerkjes af te leveren, net zoals die Pinterest- voorbeeldjes. Maar elke keer opnieuw ren ik wegens tijdsnood naar de supermarkt voor een mix, en bedenk ik me hoeveel tijd erin kruipt om met suikerglazuur vormpjes en figuurtjes te boetseren. En dan haak ik af, en verzin ik een alternatief. Maar volgend jaar...

Zondag is het groot verjaardagsfeest. Ik heb mijn bestelling bij de bakker al doorgegeven. Cupcakes, dat lukt lnog net, maar een gateau, dat gaat mijn bakpetje te boven. 


Reacties

Populaire posts